torstaina, kesäkuuta 17, 2004

Yks kaks Virpi onkin jonkun toisen mukaan mennyt


Hänen paikallaan on tuntematon. Nyt tämän tuntemattoman puhelinvastaaja. Arvaan, että kun Virpin seuraaja tavoitetaan, tehdään jonkun verran työtä, ettei olla aivan eri mieltä ja puhuta eri kieltä. Kiitos Microsoftin ei-aina-niin-selväpiiretisen lisenssipolitiikan.

Isojen firmojen puhelinvaihteissa on usein pirteä-äänisiä ilmeisen nuoria naisia. Miksi ei miehiä? Kyllä suomalainenkin mies osaa puhua. Entä miksi firman keulaääneksi ei käy kokemusta henkivä varttuneempi ääni? Ehkä on niin, että iän ja kokemuksen karttuessa puhelinvaihteesta siirrytään vaativampiin töihin. Niin ainakin tämä asiakas haluaisi ajatella.

Tämänkaltaisia vaatteita myydään toki hyvään tarkoitukseen, mutta mahtavatko niitä myyvät ja ostavat aina ajatella, miten ovat osaltaan muuttamassa vakavia asioita viihteeksi ja huumoriksi? Kohta kai on cityn yökiitäjille saatavilla T-paitoja, jotka viestittävät "Kuppapotilas Töölöstä".

Jatkan nautiskelua atk:n perusasioiden parissa. Muistikammat, IDE-kaapelit, levykeasemat. Ja Windows XP Home Edition, joka asentuu muun toimen ohessa niin helposti, että OEM esiasennus -työkalupaketti jää tällä kertaa hyödyntämättä. Välillä on kivaa tehdä aivan perusduunia.

1 kommentti:

Hyvärinen J. kirjoitti...

Veera, olet aivan oikeassa, että pohdiskeluun taipuvaisiin ihmisiin tuollaisten paitatekstien näkeminen varmasti tekee toivotunlaisen vaikutuksen.

Luulen, että kaikenlaisen julistamisen merkitys on vähentynyt siinä määrin, että asialliseen valistukseen tähtäävät kampanjat joutuvat jopa harjoittamaan ylilyöntejä huomatuksi tulemisen toivossa. Viime aikoina on radiossa muistuteltu liikenneturvallisuudesta lähes makaaberilla tietoiskulla.

Kaikkein valitettavinta on, jos asiallinen teksti ja puhe ei enää tee ihmisiin vaikutusta. Erittäin hyvä kysymys olikin, miten vaikuttaa päättäjiin, joiden päätösvallassa vaikkapa juuri mielenterveysasioiden hoito paljolti on. Melkeinpä toivon, että vastuulliseen asemaan valitut eivät olisi kovin alttiita räiskyville ja pintatunteisiin vetoaville kampanjoille, mutta toisaalta jos hekään eivät jaksa kuunnella asiallista puhetta?